Menopauza.

A változó kor.

Ez egy teljesen természetes folyamat, amin minden nő keresztülmegy. Ilyenkor sokan megrettennek, ami szintén rendben van. Nehéz tudomásul venni, hogy az idő bizony telik, a testünk pedig nem örök. Mindössze annyit tehetsz, hogy helyre rakod a dolgokat lélekben, utána pedig fizikailag is alkalmazkodsz a változáshoz.

Alapvető dolog megtanulni odafigyelni és gondozni a testet, fenntartani az optimális egészséget, miközben folyamatosan készen állunk a jövő alakulására. 

Ezért született meg ez a bejegyzés is…

Hogy segítséget nyújtson Neked…

A Kegel8 összeállította azoknak az ételeknek a listáját, amelyeket érdemes bevonni az étrendben menopauza idején. Köztudott ugyanis, hogy az ösztrogénszint csökkenésével megnövekedhet a csonttörések kockázata, ezért fontos például a rendszeres kalciumfogyasztás. Sőt, a sajtban és a tejben található glicin nevű aminosav többek között segíti a minőségi alvást.

Egészséges zsírok 

Az Ómega-3 zsírsavak csökkenthetik a hőhullámokat és az éjszakai izzadások gyakoriságát. A következő ételek tartalmazzák a legnagyobb mennyiségben: lazac, szardella, lenmag, chiamag, kendermag, valamint a hüvelyesek és a babfélék.

Teljes kiőrlésű gabonák 

A teljes kiőrlésű gabonák magas tápanyagtartalommal rendelkeznek, beleértve a vitaminokat és a rostokat. 

Próbáld meg hozzáadni az étrendedhez a következő alapanyagokat: barna rizs, teljes kiőrlésű kenyér, quinoa, árpa, rozs.

Gyümölcsök és zöldségek 

Az egészség fenntartásának alapja – kortól független – a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás. Azoknak a nőknek, akik több zöldségek, gyümölcsöt és rostot fogyasztanak a menopauza idején, 19%-kal csökkennek a hőhullámaik.

Most pedig nézzük meg a legfontosabb alapanyagok listáját a Kegel8 szerint! 

Brokkoli – A Massachusettsi Orvosi Egyetem egyik tanulmánya szerint a rendszeres brokkolifogyasztás csökkentheti az emlőrák kialakulásáért felelős ösztrogén szintjét.

Bogyós gyümölcsök – A Floridai Állami Egyetem tanulmánya szerint az aszalteperpor rendszeres fogyasztása csökkentheti a nők vérnyomását a menopauza idején.

Szőlőmag – A tokiói Női Egészségügyi, Szülészeti és Nőgyógyászati ​​Osztály szerint a szőlőmagkivonat csökkentheti a hőhullámokat, javíthatja az alvás minőségét és csökkentheti a depresszió mértékét a középkorú nőknél.

Áfonya és narancs – A bennük található fitoösztrogének csökkenthetik a hőhullámokat és más tüneteket. Ezek olyan növényi vegyületek, amelyek úgy kötődnek a szervezet ösztrogénreceptoraihoz, mint a női nemi hormonok. Még néhány élelmiszer, amelyben megtalálhatók: szójabab, csicseriborsól, földimogyoró, szőlő, bogyós gyümölcsök, szilva, zöld tea, fekete tea.

Milyen ételeket kerülj el a menopauza ideje alatt? 

A hőhullámok, a súlygyarapodás és az alvásminőség leromlása mind visszaszorítható és csökkenthető, ha elkerülsz bizonyos ételeket. Lehet, hogy ez a megoldás számodra semmilyen eredményt nem fog hozni – mert ez is előfordulhat –, ugyanakkor azt gondolom, mégis érdemes kipróbálni az étrend megreformálását.

Hozzáadott cukrok és feldolgozott élelmiszerek – Ezek az élelmiszerek gyorsan növelik meg a vércukorszintet. A magas vércukorszint pedig összefüggésbe hozható a hőhullámokkal menopauza idején.

Alkohol és koffein – Szintén hatással lehet a hőhullámok gyakoriságára, emellett megzavarják az alvás minőségét.

Fűszeres ételek – Több tanulmány (ezeket Spanyolországban, Indiában és Dél-Amerikában végezték) is alátámasztja, hogy a fűszeres ételek szintén hatással vannak a hőhullámokra, ugyanakkor a szorongás mértékére is.

Továbbá van még egy dolog, amiről nem szabad elfeledkezni a változó kor beköszöntével…

Ez pedig a medencefeneked…

Az intimtorna és az izomstimulációs eszközök használata menopauza idején 

Az ösztrogénszint csökkenésével az izmok is megereszkednek, veszítenek rugalmasságukból a menopauza idején. Ezért nem árt már jóval a változó kor előtt elkezdeni tornáztatni a medencefenék-izmokat.

Ezzel sokat tehetsz azért, hogy gátat szabj vagy visszaszorítsd a már kialakult medencefenék-problémákat, mint az inkontinencia, a méhsüllyedés, a hólyagsüllyedés vagy a végbélsüllyedés. Járj rendszeresen intimtornára vagy használj izomstimulációs eszközt. [link: https://intimegeszseg.hu/termekkategoria/gepek] Vegyél részt rendszeresen szűrővizsgálatokon és minden esetben konzultálj kezelőorvosoddal az adott problémával kapcsolatban.

Kérdésed van?

Jó lenne egy támogató közösség, ahol kibeszélhetnéd intim problémáidat?

Csatlakozz az Őszintén az inkontinenciáról és a medencefenék problémákról Facebook-csoporthoz

Forrás 

Kapcsolódó bejegyzések

Menopauza

Ünnepeljük a menopauzát!

Tudtad, hogy ma van a menopauza világnapja?   Ma hozzávetőleg nyolcszázezer nő van változó korban… Közel 60%-uk él állandó panasszal… Ebből 40%-uk helyzete annyira súlyos, hogy orvosi segítségre van szükségük… Ezek a számok azért elég Tovább...